با تقدیر از پژوهشگران برتر هفته پژوهش مرکز به کار خود پایان داد

هفته پژوهش مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا با معرفی پژوهشگران برتر مرکز به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی فنی مهندسی بویین زهرا ؛مراسم اختتامیه هفته پژوهش مرکز با حضور عباسپور مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین و طاهرخانی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و تجلیل از پژوهشگران برتر اعم از استاتید، دانشجویان و همچنین قدردانی از واحدهای صنعتی که بیشترین همکاری را با مرکز داشتند انجام شد.

دکتر قربانی رئیس مرکز در ابتدای این مراسم با اشاره شرایط مرکز گفت :  این مرکز دومین مرکز دانشگاهی و تنها مرکز تخصصی فنی و مهندسی استان است که ارائه دهنده یکسری رشته های شاخص اعم از هوافضا، شیمی، پلیمر، مهندسی پزشکی می باشد و بحث جدی توسعه این مرکز به دانشگاه صنعتی در حوزه فنی مهندسی است که جز موضوعات محوری استان و مورد تایید وزیر علوم نیز می باشد.

رئیس مرکز با تاکید بر حرکت براساس سیاست های کشور و وزارت علوم افزود : یکی از برنامه های مهم این مرکز توجه به آب ، انرژی و محیط زیست این منطقه است زیرا باتوجه به اقلیم گرم شهرستان و تنش های آبی  و مشکلات محیط زیست منطقه باید مرکز طبق این فاکتور ها فعالیت کند .

عضو هیئت علمی مرکز گفت: در حال حاضر طبق قانون بازنگری آیین نامه ارتقا اساتید که از سیاست های جدی مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی است  با جدیت در حال پیگیری هستیم و طبق برنامه های مرکز 18 الی 20پرونده برای جذب هیات علمی جدید در جریان است .

در ادامه آقای عباسپور مدیرکل امورمالیاتی استان قزوین با اشاره به فعالیت های شرکت های دانش بنیان بیان داشت : دولت سعی کرده به نحوی شرکت و موسسات دانش بنیان را مورد حمایت قرار دهد مخصوصا در مورد امور توسعه و تحقیق معاف از مالیات هستند ؛ امور مالیاتی این شرکت ها طبق شرایط خاصی که دارند  و طبق قوانین مربوطه تحلیل و تفسیر میشوند.

 وی افزود: بخشی از موسساتی که در پارک های علم و فناوری فعالیت دارند از مالیات بر حقوق معاف هستند، موسسات دانش بنیان از هزینه های عوارض حقوق گمرکی و سود بازرگانی معافیت دارند و حتی عوارض شهرداری که گرفته میشود به خود آنها مرجوع میگردد ،در آمد شرکت های دانش بنیانی ناشی از قرارداد ها و فعالیت ها و تحقیق و توسعه تجاری سازی و تولید محصولات و خدمات دانش بنیان 15سال از مالیات معاف هستند.

در بخش دیگری از این مراسم طاهرخانی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان قزوین کقت: دو مرکز قوی در ارائه خدمات فنی و حرفه ای در بوئین زهرا و 300مرکز در کل استان در حال فعالیت هستند.این مراکز بخش آموزش کارجویان فاقد مهارت نیز دارد .

وی ادامه داد: به تازگی در پارک علم و فناوری قزوین طرح صدف که طرح صنایع دانشگاه و فناوری اجرا گردیده که طرحی هوشمندانه و پرکاربرد در امر جذب و پرورش نیروی کار ماهر است برای اجرای هرچه بهتر این طرح بخش فنی حرفه ای استان با دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) تفاهم نامه ای امضا نموده اند.

در انتهای این مراسم  ازکتاب های اعضای هیئت علمی مرکز با عناوین کاتالیست های نانو ساختار  نوشته دکتر رضا خوشبین و کتاب ساختار های مفید ذرات بنیادی نوشته دکتر آرزو جهانشیر رونمایی شد.

آیین تجلیل از پژوهشگران برتر نیز با تجلیل از  دانشمند 2٪برتر دنیا دکتر حمیدرضا عاشوری نژاد پژوهشگر برتر استان و مرکز و ثبت اختراع برتر دکتر رضا خوشبین ، دانشجوی پژوهشگر برتر استان محمد حسین دودانگه، پژوهشگران برتر مرکز دکتر سید امیرحسین حسینی برگزیده پژوهشی با بیشترین همکاری بین المللی، پژوهشگر استناد شده برتر دکتر سعید فراهانی، دانشجویان برگزیده المپیادی زینب حق زارع و مهدیه جاودانی برگزار شد

همچنین ازبرگزیده های آموزشی و تجلیل از برگزیدگان مسابقه طراحی مرکز نوآوری محابان ، برگزیدگان مسابقه ارائه 3دقیقه ای تجلیل به عمل آمد. 

در پایان از کانون رسانه به جهت همکاری رسانه ای در برگزاری هفته پژوهش مرکز قدردانی شد.


تهیه و تنظیم توسط کانون رسانه