بسیج دانشجویی وظیفه مهمی در تبیین دستاوردها و تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی دارد

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا؛ معارفه مسئول بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا با حضور دکتر قربانی رئیس مرکز، جمعی از مدیران  و معاونین  و همچنین دکتر محمدی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین و هئیت همراه برگزار شد.

دکتر قربانی با تاکید بر منویات رهبر انقلاب بیان داشت : تکلیف ما در امر بسیج مشخص است و  فقط باید کار کرد، باید کار میدانی و فرهنگی کرد تا ظرفیت های دانشجویان برای خدمت در نظام جمهوری اسلامی فعال شود.

رئیس مرکز با اشاره به فعالیت بسیج دانشجویی گفت : در این حوزه ما دغدغه داریم و با تمام توان از دوستان بسیج دانشجویی حمایت می کنیم و توفع داریم با کادری قوی و با دوام به کمک دانشگاه بیایند تا دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی بسازیم و یک فضای فرهنگی سالم و اثربخش داشته باشیم.

دکتر محمدی نیز در این مراسم با اشاره فرآیند استعمار نو گفت : در استعمار نو کشورها به صنعت زدایی می روند و استقلال سیاسی کشور به دست دیکتاتور بومی می افتد و این به استعمار آمریکایی معروف است

وی ادامه داد : اما در شرایط استعمار فرانو نقش حاکمیت کمرنگ می شود و نخبگان نقش های پررنگ تری در جامعه می گیرند و استعمار ان جامعه را به سمت هضم شدن در نظم نوین جهانی سوق می دهد.

این مسئول به مستعمره شدن فکر ها اشاره کرد و افزود: در این شرایط فرهنگ و اندیشه تسخیر می شود و فکر و فرهنگ مستعمره می شود که برای مبارزه فکری و فرهنگی باید به دانشگاه  که قلب فکر و فرهنگ جامعه هستش رفت، ما در حوزه استقلال فکری و فرهنگی نقضهایی داریم و این برعهده نخبگان ما هستش که ورود کنند.

مسئول بسیج دانشجویی با تاکید بر انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلاب ریل نخبگانی را به مسیر خود برگرداند و امام خمینی(ره) خواست که مراکز نخبه پروری ایجاد شود تا بتوانند بار اصلی انقلاب را به دوش بکشند؛ باید در دانشگاه ها حوزه نخبگانی تقویت شود و این خواسته رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی است.

در پایان این نشست محمدحسین دودانگه، دانشجوی رشته مهندسی هوافضا به عنوان مسئول بسیج دانشجویی مرکز اموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا معرفی شد.